چهار گام برای ترمیم رابطه با تکنیک H.E.A.L

چهار گام برای ترمیم رابطه با تکنیک H.E.A.L

چهار گام برای ترمیم رابطه با تکنیک H.E.A.L وجود دارد که با پیمودن این مراحل می توانید یک رابطه را ترمیم کنید و روابط خود را بهبود بخشید.

ابزار جدید برای بازسازی اعتماد و عشق در رابطه تان بهترین چیز برای نگه داشتن در درون زندگی یکدیگر روابط عاشقانه یکی از بزرگ‌ترین منابع شادی و معنی برای انسان‌ها هستند، با این حال موجب ناراحتی و پشیمانی پایدار نیز می‌شود.

بزرگ می شویم، ما چیزهای زیادی راجب عروسی های افسانه ای یاد می‌گیریم. اما نه تمام چیزها در مورد آنچه که واقعاً برای نگه داشتن عشق و مراقبت از عشق در مسافت‌های دور نیاز است.

طبق آخرین آمار، ۴١%از ازدواج های اول و ۶۰% از ازدواج های دوم به طلاق ختم می شوند حتی قوی ترین روابط گاهی اوقات از مسیر خارج می شوند.

به دلیل تنش‌های موجود، عدم انطباق انتظارات، و یا آنچه دکتر سو جانسون آن را”دلایل صدمات” می‌نامد –روش هایی در آنچه ما نا موفق هستیم در نگهداشتن و دلداری دادن به یک دیگر در طول لحظات کلیدی که نیاز است.

من تکنیک H-E-A-L را ایجاد کردم که چهار گام برای  ترمیم رابطه با تکنیک H.E.A.L وجود دارد که عبارتند از(شنیدن، همدل بودن، عمل کردن، عشق ورزیدن). نگاه کنید به(چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم)

این چهار گام برای ترمیم رابطه با تکنیک H.E.A.L به شما کمک می کند تا روابط آسیب دیده را با جانشین کردن دفاع و حمایت از خودتان با دلسوزی و رابطه ی عاشقانه، ترمیم کنید.

به اینستاگرام بپیوندید

شنیدن : گوش دادن به شریک زندگی تان،حاضر شوید و بشنوید.

یکی از چهار گام برای ترمیم رابطه با تکنیک H.E.A.L زمانی است که شریک زندگی‌تان صحبت می‌کند، سعی کنید که از نظر ذهنی حاضر باشید و گوش دهید.

قلب خود را باز کنید و جبهه نگیرید. این راجب دفاع کردن از خودتان نیست اما در مورد تلاش برای فهمیدن همسرتان و یادگیری برطرف کردن نیاز های یک دیگر است.

گوش دادن فرتر از کلمات او برای نشانه های غیر کلامی احساسات است.

آیا او حالت عصبانی در چهره یا ناراحتی در چشمانش دارد؟

آیا زبان بدنش باز است و به سمت شما می آید یا مصون و بسته است؟

راجب احساسات همسرتان چه فکر می کنید؟ نیاز های بر طرف نشده ی او چه هستند؟ (مانند عشق، همراهی، درک، کنترل، یا احترام)؟

بهترین راه برای آرام کردن یک همسر عصبانی این است که به او اجازه دهید بداند که شما می‌شنوید و نیازهای برآورده نشده او را می‌پذیرید و مایل به ایجاد تغییراتی برای مقابله با آن‌ها هستید.

همدل بودن : به تجربه های همسرتان اجازه دهید تا روی شما عمیقا تاثیر گذارد.

زمانی که شما فکر می کنید آنچه همسرتان احساس می کند را فهمیده اید و برای او شرح می دهید
توجه کنید که چه احساسی دارید وقتی که احساسات او را به این روش مشاهده می کنید.
این مخصوصا خیلی مهم است که در زیر پوسته اش(در درونش) ، ملایمت را جست و جو و احساسات را تقدیم کنید.

مشتریان من اغلب عصبانی می شوند وقتی دروغ می گویند و احساس غم،تنهایی و گیر کردن می کنند.

آیا شما می توانید با همسرتان بمانید ،و به تجربیات عمیق او وصل شوید؟

ممکن است از درد کشیدنش درد بکشید؟

آیا شما می توانید دلسوزی کنید و اجازه دهید او بداند که حالت درد و عصبانیت او روی شما تاثیر عمیقی می گذارد؟

اولین غریزه تان در شنیدن اندوه همسرتان ممکن است تلاش برای حل مشکل و یا ارائه مشاوره باشد.

اغلب این پند بصورت انتقادی و قضاوتی می اید، که اوضاع را بدتر می کند، از طرف دیگر، درگیر شدن از نظر احساسی و ابراز همدردی می‌تواند آرامش التیام بخش و ارتباط را فراهم کند. بسیاری مواقع، این تنها چیزی است که او نیاز دارد.

عمل کردن: اقدام به پاسخ دادن نگرانی ها و نشان دادن تمایل برای تغییر

گام بعدی ، تعهد در اقدام عمدی در پاسخ دادن به نیاز ها و نگرانی های همسرتان است.

این اقدامات می تواند از کمک کردن بیشتر در ظرف شستن تا زنگ زدن به همسرتان در طول روز متغیر باشد، برای اینکه اجازه دهید او بداند شما به فکرش هستید،پول کمتر خرج کنید چون این باعث می شود همسرتان دلواپس شود.(او را مضطرب می کند).

وقتی که همسرتان می بیند شما نگرانی های او را جدی می گیرید، او احساس ارزش و احترام بیشتری خواهد داشت.

این میتواند یک چرخه ی مثبت را خلق کند که در آن، او از شما قدردانی می کند و نسبت به شما احساس محبت بیشتری می کند.

شما مجبور نیستید در آن عالی باشید- فقط این حقیقت که شما توجه می کنید (مراقب هستید)و سعی می کنید تغییر کنید کافی است تا به اغلب مردم کمک کند احساس اعتبار کنند.

عشق ورزیدن: احساس و ابراز بی قید و شرط عشق

در زندگی خود فضا ایجاد کنید تا مجددا به احساسات دوست داشتنی که برای همسرتان داشته اید، متصل شوید.

حتی اگر تعاملات اخیری که داشته اید باعث شده است احساس سردی یا عصبانیت داشته باشید.

در مورد ویژگی های خوبی که در ابتدا شما را جذب او کرد فکر کنید.

شاید به عکس های قدیمی نگاهی بیندازید یا زمان های خاصی در رابطه تان، یا امید ها و آرزوهایی که با هم داشتید را تصور کنید.

آیا می‌توانید راهی پیدا کنید که خود و شریک زندگی خود را برای اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید، ببخشید؟

این احساسات عاشقانه به شما انگیزه می‌دهد که چه کار کنید؟

آیا ممکن است بخواهید به او دسترسی داشته باشید و عشق و محبت خود را به صورت فیزیکی یا با عمل، مانند پخت غذا یا نوشتن یک یادداشت، بیان کنید؟

عشق به عنوان یک نگرانی برای سلامتی فرد و احساس گرمی که شما نسبت به دیگری دارید بیان می شود.

احساسات خود را در مورد آنچه که شریک شما انجام می‌دهد، ابراز نکنیدذبلکه به آن دست پیدا کنید و توجه، حمایت، درک و بخشش بی‌قید و شرط تان را بیان کنید.

اگر مشکل اعتماد حل‌نشده ای وجود دارد که توانایی شما را برای دوست داشتن شریک زندگی تان را مختل می‌کندذدر مراحل بعدی می‌توانید به این مسائل بپردازید و به آنچه که برای بازسازی اعتماد لازم است، فکر کنید.

چهار گام برای ترمیم رابطه با تکنیک H.E.A.L که در بالا گفته شد مهم ترین مراحل ترمیم یک رابطه می باشد.