پنج نکته برای گذر از طلاق عاطفی

پنج نکته برای گذر از طلاق عاطفی

طلاق عبارت است از ” انحلال قانونی یک ازدواج توسط یک دادگاه یا دیگر سازمان شایسته ” , اما هر کسی که طلاق گرفته است می‌داند که تقسیم امور مالی , دارایی , و متعلقات تنها بخش کوچکی از آنچه که در طلاق اتفاق می افتد را نشان می‌دهد .

پنج نکته برای گذر از طلاق عاطفی 

  • تقریبا همیشه یک طلاق عاطفی با جدایی فیزیکی همراه است که اغلب در طول فرآیند پایان دادن به ازدواج نادیده گرفته می‌شود. ندانستن اینکه چقدر تجربه احساسی قدرتمند است قادر است زوج ها را نسبت پدیدار شدن سریع احساسات غیر منتظره در موقع نهایی شدن طلاق، آسیب‌پذیر کند.                                                                              امضای حکم طلاق تنها یک نقطه عطف در فرآیند طلاق بزرگ‌تر است و دانستن این به شما کمک می‌کند تا برای اتفاقات پیش رو آماده شوید .
  • طلاق فیزیکی مهم‌تر از طلاق احساسی است. جدا کردن اشیا, زندگی در خانه‌های مجزا و نداشتن تماس روزانه همگی راه‌هایی برای طلاق فیزیکی است.                                                                                                        جدایی عاطفی به اندازه واقعی و ملموس نیست و نیازمند به صبر و شکیبایی بیشتر،دلسوزی و درک است. طلاق عاطفی نمی‌تواند سریع رخ دهد این یک موضوع ظریف است که به توجه و مراقبت ویژه نیاز دارد .
  • وابستگی های احساسی در ازدواج بسیار قدرتمند هستند . رابطه زناشویی اغلب ارتباط عمیق و وابستگی بیشتر دارد. در طول دوره ازدواج , زوج ها به یکدیگر وابسته می شوند، نسبت به ازدواج متعهد می شوند، یک رویای همیشگی، ایده ای برای داشتن خانواده در سر دارند.                                                                                                          این ها همه وابستگی های طبیعی هستند, اما این ها قادر است طلاق عاطفی را نیز دردناک و متناقض کند.           عقل مشخص می‌کند که ازدواج تمام شده‌است،اما قلب دارای رشته هایی است که اجازه می دهد از نظر احساسی سخت تر شوند. زمانی که ازدواج کردید، وابستگی شما به شریک زندگی خود برای بسیاری از چیزها نظیر حمایت عاطفی و ارتباط به طور طبیعی شروع می شود. این وابستگی به عادت تبدیل می‌شود .                                            وقتی ازدواج پایان می‌یابد, این عادت‌های قدیمی باید شکسته شوند و روی پشتیبانی از شما متمرکز شوند و باید دوباره هدایت شود.
  • با پرسیدن این سوال‌ها از خودتان، شروع کنید
طلاق عاطفی

طلاق عاطفی

چه چیزی ممکن است مانع طلاق عاطفی من بشود؟

وابستگی هایی که من هنوز به همسر سابقم دارم چیست؟

در مورد ارتباط من با همسر سابقم چه چیزی را از دست خواهم داد؟

  • هدف بلند مدت طلاق عاطفی ، برای یک وضعیت جداسازی گسترش می یابد. جداسازی به معنی مراقب نبودن نیست، و به این معنی نیست که شما تمام چیزهایی که اتفاق افتاد را فراموش کنید. طلاق عاطفی یک حالت خنثی است که می‌توانید بدون غرق شدن با احساسات منفی به آن پاسخ دهید.                                                                  شما هنوز هم احساسات زیادی خواهید داشت، اما تعاملات شما با همسر سابق قدرت یکسانی ندارد. زمانی که شما جدایی را انتخاب می‌کنید موقعیت زندگی و واقعیت وضعیت خود را قبول می‌کنید .

شما با توجه به پنج نکته برای گذر از طلاق عاطفی که در بالا ذکر شد به راحتی می توانید این مرحله ی سخت را پشت سر بگذارید.

۵ مرحله برای جدایی عاطفی پس از طلاق :

پنج نکته برای گذر از طلاق عاطفی وجود دارد که باید به آنها توجه داشت و این پنج مرحله را پی نمود.

  1. روی زمان حال تمرکز کنید. همانطور که آینده و گذشته را به سمت خود می کشید،به آرامی خود را به واقعیت کنونی بازگردانید. اینجا جایی است که نیاز دارید باشید، و فرض می کنید درست است.
  2. با تعاملات و درگیری های گذشته ارتباط برقرار نکنید. و اگر نیاز به پاسخ دادن یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات به همسر سابق خود دارید, توقف کنید و چند ساعت یا چند روز منتظر باشید. یاد خواهید گرفت که همه چیز می‌تواند صبر کند، و زمان و مکان داشته باشد.
  3. زمانی که با کلمات یا رفتار همسر سابق خود تحریک می‌شوید , به خودتان یادآوری کنید که شما روی جدایی کار می کنید و روی تنفس خود تمرکز کنید. در این حال، مودبانه گوشی را قطع کنید و یا بگویید : ” نمی‌توانم در حال حاضر این کار را بکنم ” و رد شوید.(گذر کنید)
  4. اشکال دیگری از حمایت عاطفی ایجاد کنید که جایگزین حمایتی که با همسر سابق تان داشته اید، شود. شکستن روش های معمول ارتباط بخشی از فرآیند جداسازی شما خواهد بود .
  5. به خودتان در مورد پویایی روابط سالم آموزش دهید. این به شما کمک خواهد کرد که به عقب برگردید و دیدگاه وسیع تری از رابطه ی خود با همسر سابقتان داشته باشید وقتی می فهمید که این کارآیی ندارد،یا اینکه سالم نیست.