۸راه موثر برای جلوگیری از منفی گرایی در روابط

منفی گرایی

احساسات منفی برای سلامتی شما مخرب است. به خصوص اگر به آنها اجازه دهید که هر لحظه وجود داشته باشند و همه لحظات بیداری تان را مصرف کنند. بدون درمان رهاکردن منفی گرایی می تواند منجر به افسردگی، آسیب به روابط، ونیز سوء مصرف الکل و مواد مخدر، مشکلات مالی، مشکلات بهداشتی و حتی مرگ شود.

هنگامی که شما به یک الگوی تفکر منفی می رسید، می توانید آنرا شکست دهید.این احساسات ناخوشایند تبدیل به روال عادی می شوند. مطالعات نشان داده اند که نگرش شما، چه مثبت و چه منفی، تاثیر قابل توجهی در تمامی حوزه های زندگی تان دارد از جمله اینکه چگونه بدن شما پس از جراحی بهبود می یابد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله مراقبت های ویژه ایالات متحده نشان داد که بیماران افسرده، بدون در نظر گرفتن سن و جنس، بدترین نتایج را پس از عمل جراحی داشتند. آنها عوارض بیشتری داشتند و نسبت به بیماران با نگرش مثبت مدت بیشتری طول کشید تا درمان شوند. اجازه دهید نگاهی دقیق تر داشته باشیم به آنچه شما می توانید انجام دهید

برای کاهش نگرش منفی در زندگی خود …

-۱ راهنمایی حرفه ای را دنبال کنید

اگر شما در معرض افسردگی، اعتیاد، بدهی و یا مشکلات دیگر هستید، باید از متخصصان مناسب به دنبال کمک باشید. راهنما در دسترس است خیلی از این کمکها رایگان است شما مجبور نیستید آن کار را به تنهایی انجام دهید.

افسردگی یک اختلال شیمیایی مغز است که قابل درمان است. مشکلات سوء مصرف مواد، قمار یا بدهی نیز قابل درمان است. با دکتر خانوادگی خود صحبت کنید. آنها می توانند هر گونه مسائل پزشکی را درمان کنند و شما را برای مشاوره بیشتر راهنمایی کنند. آنها همچنین به شما پاسخگو خواهند بود و به عنوان وسیله سنج برای پیشرفت شما عمل خواهند کرد.

۲ -یک مدل پیدا کنید و از آن تقلید

موفق ترین افراد جهان، مدل های زندگی و یا کسانی هستند که به دنبال افرادی هس

تند که بر زندگی آنها تأثیر می گذارد. آیا شما از یک انسان تهی دست شنیده اید که شرکت را دوست دارد؟ همین امر برای افراد موفق، شاد و دارای برنامه ریزی خوب ،صادق است. آنها از کسانی هستند که الهام می گیرند تا به قله های جدید برسند و از کسانی که آنها را پایین می کشند اجتناب می کنند.

شما باید کاری مشابه انجام دهید. افرادی را پیدا کنید که اهداف مثبت دارند و در جاه طلبی های تان از شما حمایت کنند. کسی را که تحسین می کنید پیدا کنید نگاه کنید اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند،شمانیز می توانید .

۳- مسیرهای مغزی راتغییردهید.

اگر شما در حال حاضر دریک الگوی تفکر منفی قرار گرفته اید، به این دلیل آن است که خود شما آن را ساخته اید. شایدشما قصدآن کار را داشته اید یا نداشته اید. الگوها و عادات با تکرار شکل می گیرد تا مسیرها ساخته شوند. درست مثل آب جاری به پایین کوهستان. خبر خوب این است که شما می توانید مسیرهای جدیدی را در مغز خود ایجاد کنید.

زمان لازم است و بایدجریان افکار منفی را قطع کنید. یک روش ساده ،بیدار شدن از خواب هر روز صبح وتهیه لیست پنج مورد برای سپاسگزای است. یکی دیگر از تکنیک ها این است که تصور کنید چگونه مدل زندگی شما یک وضعیت را از دیدگاه مثبت خود می بیند. سپس شما هم همین کار را بکنید

-۴ از مدیتیشن استفاده کنید

مدیتیشن یک روش قدرتمند است که قرن ها توسط بسیاری از دانشمندان و راهبان انجام می شود. کارآفرینان تا رهبران جهان. این تکنیک است که به تمرکز ذهن بر آنچه که واقعا در اینجا و در حال حاضر مهم است کمک می کند. اینکار به شما کمک می کند که آرام باشید و به وضوح فکر کنید.و به شما اجازه می دهد تا فرصت های تجسم و ایجاد یک آینده جدید شگفت انگیز را ببینید.

مراقبه همچنین باعث افزایش بهره وری و کاهش استرس می شود. اینکار باعث بهبود سلامت، روابط و کمک به افراد در ارتباط با طبیعت و جهان می شود. تمرین مدیتیشن هر روز برای مدت یک ماه برای داشتن حداکثر بهره و تاثیرو تغییرمسیرهای فکری ، توصیه می شود.

-۵٫ جاه طلبی های خود را بالا ببریدو رها نکنید

بسیاری از مردم خود را ارزان فروختند. آنها درشغلی که دوست ندارند، باقی می مانند. رابطه ای که ناراضی و ناراحت کننده است و هر روزبطور اتوماتیک وارآن کاررا انجام می دهند. هرگز و یا به ندرت شادی را تجربه می کنند. شما باید برای زندگی بهتر بخواهید و تشنه زندگی بهترباشید. جاه طلبی خود را بالا ببرید ؛در مسیرجانزنید و اجازه ندهید که آسیب های گذشته و یا تجربیات شما چیزی را باید برای آن تلاش کنید،به شما دیکته کنند.

چشم انداز خود را در ذهن داشته باشید و. به خاطر اینکه نمی توانید کاری را انجام دهید بهانه نیاورید. در عوض، به جاه طلبی و تلاش برای موفقیت خود، افتخارکنید به این صورت یک روز شما می توانید از قهرمانان خود تشکر کنید.

-۶ هر روز هدفمندانه زندگی کنید

موفقیت و شادی یک شبه اتفاق نمی افتد. آنها در یک لحظه ارزشمند در یک زمان اتفاق می افتند. آنها انباشته شده و یکدیگر را تشکیل می دهند. هر روز یک فرصت جدید است. هر روز با این قصد زندگی کنید که کاری را انجام دهید تا شادی و موفقیت را در زندگی شما به ارمغان بیاورد. سپس آن را انجام دهید. اجازه ندهید که زندگی برای شما تعیین مسیرکند. مسافری نباشید که فقط برای یک رانندگی سوار شده باشد.

جاده هایی را که می خواهید سفر کنید،و تجربه هایی که می خواهید را انتخاب کنید. مسئولیت مسیر زندگی خود را بر عهده بگیرید تا بتوانید واقعا از آن لذت ببرید. هر روز با اهداف بیشتری زندگی کنید هر صبح فرصتی دوباره است آن را بپذیرید.

۷- از پذیرفته نشدن، نترسید.

هر کس در یک یا چند موقعیت زندگی خود تجربه ای ناخوشایند داشته است که توسط شخص دیگری رد شود یا شدیدا آسیب ببیند. آیا همسرتان، والدین، خواهر و برادر، دوست یا همکار شما.این تجربه را داشته اند؟ هرفردی توسط انسان دیگری صدمه دیده است. رد کردن احساسات دردناک است و می تواند عزت نفس و اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. این می تواند شما را مرددکند که ریسک کنید و یا به دنبال رویاهای خودبروید.

بیا با آن روبرو شویم. رد شدن درد ناک است اما لازم نیست زندگی خود را خراب کنید. نه برای همیشه .از لحاظ آماری، به طور متوسط افراد در طی عمر خودتوسط ۷ نفررد می شود. با این حال، همان فرد توسط حداقل ۱۰۰۰ نفر دیگر حمایت و پذیرفته شده :رد شده توسط ۷، پشتیبانی ۱۰۰۰٫ اجازه ندهید ترس از آنچه که این ۷ نفر می گویند، شما را از تلاش بازدارد آنها در یک طرح بزرگ چیزبی اهمیتی هستند.

۸- به رویاهای خود تمرکز و توجه کنید.

نگاهی نزدیک به زندگی خود، رویاهای خود، اهداف خود بیندازید.تصور کنید از زمانی که به آنها دست یافته اید، احساس خوبی خواهید داشت. همانطور که می توانید بسیاری از حواس خود را استفاده کنید. لمس، مزه، بوی، بینایی و شنوایی. رویاهای خود را زنده کنید ومجددا برآنها تمرکزکنید و آن ها را انجام دهید. اگر با تعهد تان درقبال رهانیدن زندگیتان از افکارمنفی ومنفی بافی ،مشکل داشته اید،پس برای ایجاد انگیزه،ازبیرون به خود نگاه کنید.

چیزی یا کسی را برای جنگیدن پیدا کنید آیا همسرتان، فرزندان تان، یا کسانی که در شرایط مشابه یا بدتر از شما هستند می باشند؟. کسی جایی به شما نیاز دارد. بفهمید که چه کسی است و به آن متعهد باشید.