چگونه دست یافتنی تر به نظر برسیم؟

چگونه دست یافتنی تر به نظر برسیم؟

اگر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) دارید، ممکن است با نزدیک شدن افراد به خود مقابله کنید. پس چگونه دست یافتنی تر به نظر برسیم؟

شاید هرگز سیگنالهایی را که از طریق زبان بدن خود می فرستید در نظر نگیرید یا شاید به خاطر اضطراب، احساس کنید که نمی توانید بدن خود را کنترل کنید.

چگونه با بهبود زبان بدن خود قابل معاشرت باشید و چگونه دست یافتنی تر به نظر برسیم؟

اگر برای ملاقات با افراد جدید تلاش کنید یا در اجتماعات شرکت کنید، ممکن استزبان بدن شما پیامی برای دیگران ارسال کند.

چگونه می توان با زبان بدن خود را بیشتر قابل دسترس واجتماعی نشان داد؟

در زیر ده راهنمایی برای شروع کار وجود دارد.

۱ لبخندبزنید:

  چگونه دست یافتنی تر به نظر برسیم؟

گرچه ممکن است بیش از حد لبخند بزنید،اما بهتر است که اینکار رابکنید.

سعی کنید چیزهایی را پیدا کنید که واقعا شما را خوشحال می کنند یا میخندانند تا لبخند شما طبیعی به نظر برسد.

۲-قابل دسترسی باشید :

اگر به طور مداوم با تلفن هوشمند خود یا روزنامه سرگرم باشید، مردم احساس می کنند که ممکن است مزاحم شما باشند.

 چگونه دست یافتنی تر به نظر برسیم؟ اطمینان حاصل کنید که با دیگران ارتباط برقرار کرده اید.

۳ از محدود کردن خود اجتناب کنید.

به همین ترتیب، مطمئن شوید از اشیایی استفاده نمی کنید که خودتان را از دیگران محافظت کنید.

در یک مهمانی، نوشیدنی خود را درجایی نزدیک به سینه خود نگه دارید. نگه داشتن اشیاء بین خود و دیگران باعث می شود گارد شما بسته شود.

۴-سر خود را بالا نگه دارید.

اگر سرتان دائما پایین باشد؛برای دیگران دشوار است که به شما نزدیک شوند،مردم نیاز به دیدن چهره شما دارند تا احساس کنند می خواهید آنها را بشناسید.

سر خود را هنگام راه رفتن، ملاقات با مردم و در جمع، بالانگه دارید.

۵- از تماس چشمی استفاده کنید.

هنگامی که با کسی صحبت می کنید، مطمئن شوید که تماس چشمی را حفظ می کنید.

یک قانون خوب این است که حدود ۶۰ درصد زمان، شما باید در چشم فردمقابل نگاه کنید.

اجتناب از تماس چشمی باعث می شود غیر قابل اعتماد یا بی طرف باقی بمانید.

اگر تماس چشمی مستقیم برایتان سخت است، سعی کنید فقط به یک چشم یا به نقطه ای بین دو چشم نگاه کنید. افراد نمی توانند تفاوت این دورا بفهمند.

۶- از عادات عصبی اجتناب کنید.

چگونه دست یافتنی تر به نظر برسیم؟ حتی اگرعصبی هستید، از عادت هایی که همراه با احساس ترس است، اجتناب کنید.

لمس صورت و یا بازی با موهایتان ، بازی با قلم و یا تغییر دست در جیبهای خود را متوقف کنید.

دست های خود را در طرفین آرام نگه دارید و یا آنها را به صورت g حرکت دهید.

۷ فرد مقابل را آینه کنید.

از تکنیک صرفه جویی در وقت استفاده کنید. اگر درحال صحبت با شخص دیگری هستید، زبان بدن او را تقلید کنید تا احساس راحتی بیشتری کند؛

برخی حرکات مشابه او را انجام دهید. این کار را زیاد انجام ندهید تا مشخص شود چه کاری انجام می دهید.

۸ نوشتن در طول مکالمه.

هنگامی که به کسی گوش می دهید، نشان دهید که به او توجه می کنید و علاقمند هستید.

این کار شخص دیگری که می خواهید در مکالمه شرکت داشته باشد را ترغیب می کند.

یکی از راههای تمرکزدر طی مکالمه، به اشتراک گذاشتن آنچه با هم شنیده اید، بعد از مکالمه است.

این باعث می شود که شما متمرکز شوید، سؤال کنید و خلاصه کنید تا از موضوع اطمینان حاصل کنید.

۹- مثبت باشید.

جدا از زبان بدن، همیشه مثبت باشد چیزهای خوبی در مورد افراد دیگر بگویید. دیگران راجذب کنیدو کسانیکه به نظر می رسد از بحث خارج شده اند رابه بحث فرابخوانید.

مثبت نگر باشید و اینگونه افراد مثبت را به خود جذب خواهید کرد.

اگر از اضطراب شدید رنج می برید، ممکن است مغرور باشید و نخواهید این استراتژی ها را استفاده کنید.

اگر چه در ابتدا غیر طبیعی به نظر می رسد، با گذشت زمان در نتیجه تغییر زبان بدن خود، بیشتر احساس باز بودن و اعتماد به نفس پیداخواهید کرد.

با این حال، اگرهنوزهم در تلاش برای باز کردن راههای ارتباطی با دیگران هستید، بهتر است برای کمک به درمان اضطراب اجتماعی خود به دنبال راههای مؤثر تری باشید