راه کار برای افزایش اعتماد به نفس در روابط دوستی و ازدواج

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در روابط دوستی

«اعتماد به نفس پایین شبیه به رانندگی در مسیر زندگی با ترمز دستی بالا است»

هیچکس با اعتماد به نفس نامحدود زاده نشده است.

اگر کسی در ظاهر اعتماد به نفس فوق العاده ای دارد، به این خاطر است که سال ها برای ساخت آن کار کرده است.

اعتماد به نفس چیزی است که به دلیل مشکلات جهان تجارت یاد گرفته اید که آن را ارتقا دهید، و زندگی به طور کلی می تواند آن را خالی کند.

تا این جا، باید با شک های درونی خود که همواره می گویند که ما به اندازه ی کافی خوب نیستیم، روبه رو شویم.

زمانی که با بسیاری از عوامل که اعتماد به نفس ما را تهدید می کند، بمباران می شویم، نیاز داریم که خود آن را بسازیم.

در این بخش۱۰ چیز که می تواند اعتماد به نفس شما را بسازد، آورده شده است.

خود را به گونه ای ببینید که می خواهید باشید.

«آنچه مغز باور می کند و به آن اعتراف می کند چیزی است که به آن می توان دست یافت».

تصویر سازی یکی از تکنیک های مشاهده ی تصاویر خود است که در ذهن تان به آن افتخار می کنید.

زمانی که با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنیم، درک ضعیفی از خود داریم که غالبا دقیق نیست.

تصویر سازی نسخه ی برجسته و عالی خود را تمرین کنید تا به اهداف خود برسید.

خود را تایید کنید.

«تایید ابزاری قدرتمند برای تاسیس باورها درمورد خود است».

ما تمایل داریم طبق تصویر خود رفتار کنیم. حقه ی ایجاد آخرین تغییر، تغییر طرز دید ما است.

تایید ها جملات مثبت و متعالی هستند که به خود می گوییم.

این جملات به طور طبیعی موثرتر اند اگر به قدری بلند گفته شود که خود بتوانیم آن را بشنویم.

ما هرچه که به خود می گوییم سریعا باور میکنیم.

برای مثال، اگر از ظاهر فیزیکی خود متنفر هستید، گفتن چیزی را تمرین کنید که وقتی روبه روی آینه هستید، درمورد خود آن را دوست دارید و ستایش می کنید.

برای آن که مغز شما جملات مثبت شما را سریعتر باور کند، جملات تاییدی خود را به حالت سوالی بیان کنید.

مانند «چرا انقدر در ایجاد ارتباطات خوب هستم؟»

به جای «خیلی در ایجاد ارتباط خوب هستم».

مغز ما از نظر بیولوژیکی به پاسخ سوالات متصل است و سیم کشی شده است، بدون تحلیل اینکه خواه این سوال معتبر است یا خیر.

کاری را انجام دهید که هر روز از آن واهمه دارید.

«اگر احساس ناامنی می کنید، باقی دنیا هم همین احساس را دارد.

مسابقات و رقابت ها را دسته بالا و خود را دست کم نگیرید. شما از آنچه که فکر می کنید، خیلی بهترید».

بهترین راه برای غلبه بر ترس، رویارویی با آن است.

با انجام چیزی که شما را هر روز می ترساند، و به دست آوردن اعتماد به نفس از هر تجربه، می بینید که اعتماد به نفس در روابط دوستی شما را افزایش می یابد.

بنابراین، از منطقه ی امن خود خارج شوید و با ترس های خود روبه رو شوید.

سوالات منتقد داخلی

«سال ها است که شما از خود انتقاد می کنید و این کار چیزی را حل نکرده است.

سعی کنید خود را تایید کنید و ببینید که پس از آن چه می شود».

یکی از بدترین و مخرب ترین نظریاتی که می شنویم، از خود ما، از طریق صدای منتقد درون، می آید.

اگر با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنید،

احتمال آن وجود دارد که صدای درون بیش از حد فعال است و دقیق و صحیح نیست.

استراتژی هایی مانند ذهن رفتار درمانی به شما در پرسش از منتقد درون تان کمک می کند .

و به دنبال شاهدی برای حمایت یا انکار چیزهایی که در درون شما گفته می شود، می گردد.

برای مثال، اگر فکر می کنید که شما یک بازنده هستید،

از خود بپرسید، «چه شواهد و مدارکی برای اثبات این فرض هست که من یک بازنده ام؟»

و «چه شواهدی برای نقض این فرض وجود دارد که من بازنده نیستم؟».

فرصت هایی را برای تبریک، ستایش و پاداش خود بیابید، حتی برای کوچکترین موفقیت های خود.

خود را برای بردن آماده کنید.

«برای ایجاد اعتماد به نفس حقیقی، باید روی موفقیت ها و فراموش کردن شکست ها و نقاط منفی زندگی تمرکز کنیم».

افراد زیادی به دلیل اینکه اهدافی را برای خود چیده اند که رسیدن به آنها بسیار دشوار است، دلسرد می شوند.

با آماده کردن خود برای اهداف کوچکی که می توانید به سادگی به آنها برسید، شروع کنید.

زمانی که جریانی از موفقیت هایی که رسیدن به آنها به شما حس خوبی می دهد را ایجاد کردید، می توانید به سمت اهداف سخت تر خود حرکت کنید.

مطمئن شوید که شما لیستی از دستاوردهای خود، چه بزرگ و چه کوچک، دارید تا بارها به خود یادآوری کنید که آنها را به درستی انجام داده اید.

به جای آنکه تنها روی لیست کارهایی که باید انجام دهید، تمرکز کنید.

به لیست کارهایی که انجام داده اید هم نگاهی بیاندازید.

نگاه به نقاط برجسته، پروژه ها و اهدافی که به آنها رسیده اید، راهی عادی برای ایجاد اعتماد به نفس در مهارت های تان است.

به فرد دیگری کمک کنید.

کمک به افراد دیگر، غالبا باعث می شود که خود را فراموش کنیم و احساس بزرگی از آنچه انجام می دهیم داشته باشیم.

هنگامی که قادر به ایجاد تفاوت برای شخص دیگری باشید، احساس خوبی خواهید داشت.

به جای ترکز روی نقاط ضعف تان، برای مربی گری داوطلب شوید.

و عملا به فرد دیگر کمک کنید یا آموزش دهید تا اعتماد به نفس تان به طور خود کار افزایش یابد.

به خود اهمیت بدهید

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در روابط دوستی

«اهمیت به خود کار خودخواهانه ای نیست. این کار مباشرتی خوبی به عنوان موهبتی است که داریم.

هدیه ای که در زمین برای ارائه به دیگران قرار داده ایم».

اعتماد به نفس به ترکیب سلامت جسمی خوب ، سلامت روانی و احساسی و اجتماعی بستگی دارد.

سخت است که در مورد خود احساس خوبی داشته باشید اگر از جسم خود متنفرید انرژی کمی خواهید داشت.

زمانی برای انجام تمرین تقویتی ، عادات خواب و خوراک انجام دهید.

افزون بر این، آنطور که می خواهید احساس کنید لباس بپوشید.

این جمله را شنیده اید که «اعتماد به نفس خود را با تلاش روی ظاهر خود بسازید».

مرزهای شخصی خود را ایجاد کنید.

«هیچگاه قربانی سکوت نشوید. تعریف هیچکس از زندگی را قبول نکنید، بلکه تعریف خود را ارائه دهید».

بیاموزید که نه بگویید. به دیگران درس احترام به مرزهای شخصی را بدهید.

اگر لازم بود، کلاس هایی برای بیان نظریات خود بردارید و بیاموزید که برای چیزی که می خواهید سوال کنید.

هرچه کنترل شما در مورد زندگیتان بیشتر باشد، اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد بود.

  • تغییر به سمت تعادل ذهنی

«خواستن برای اینکه شخص دیگری باشیم، هدر دادن چیزی است که هستیم».

مردم با اعتماد به نفس پایین دیگران را بهتر می بینند یا آنطور که شایسته شان هست و لیاقت آن را دارند می بینند.

به جای داشتن این دید، خود را برابر با دیگران ببینید.

آنها مستحق تر یا بهتر از شما نیستند.

یک جهش ذهنی برای برابری و توازن ذهنی برای بهبود خودکار دید و اعتماد به نفس خود انجام دهید.